מושב בית זית
חסר רכיב

פרויקט קו החיץ - הודעה מספר 6 לתושבים

16/12/2020

 

הודעה מספר 6 לתושבים

עדכון לעבודות קו חיץ/טיפול יערני – בית זית

לתושבים שלום רב

תזכורת

תפקידו של קו החיץ הוא למזער את הסבירות לחדירת אש לתחומי הישוב במקרה של שרפת שדה ויער. ההנחיות לביצוע קווי חיץ נקבעו ע"י הרשות הארצית לכבאות במסמך עקרונות מנחים להגנה על יישובים סמוכי יער וחורש, מפני דליקות יער וחורש.        

עיקר ההנחיות מבוססות על רצועה היקפית סביב הישוב ברוחב 75 מטרים מקו הבתים החיצוניים. רצועה זו  הכוללת דרך גישה לרכבי כיבוי מחולקת לשלוש רצועות משנה הנבדלות  ברמות הדילול  ,כריתה ו"הרמת נוף" של הצמחייה.                                    

הערה: על אף האמור בהנחיות הכבאות, לא תתבצע כל עבודה במתחם החצרות הפרטיות אלה בהסכמת הבעלים.

 

עדכון לעבודות קו החיץ במושב 

כפי שדווח בהודעה מס 5,  עבודות קו החיץ החלו בגבעת הזיתים לכיוון הכניסה למושב, ודרך האלון בהרחבה, וממשיכות  נכון לימים אלה בין שביל האופניים לדרך האגם לכיוון מחסן הירקות של קיימא. המשך העבודות יתבצע ממחסן קיימא לכיוון גני הילדים.

בתוך רצועה זו, נכרתים רוב עצי המחט: אורנים, ברושים וכן מינים פולשים: עצי  שיטה ואיילנטוס.  בעצי החורש ( זית, אלה, חרוב, אלון וכו') מתבצע גיזום ועיצוב העץ.      במהלך העבודות נכרתים בתחום קו החיץ כל עצי האילנטוס ושיטה מכחילה (מינים פולשים) גזעי עצים אלה נותרו בצידי הדרכים לטובת התושבים החפצים בהם למטרות הסקה. כמו כן, נעשה ניקוי סבך מטפסים שונים שהתפתח על גבי עצים, סבך זה מדכא את צמיחת העצים, ובשעת שריפה, מהווה חומר בעירה דליק במיוחד. 

                                         

אין ספק כי במקומות מסוימים המעבר החד בין מראה צמחייה סבוכה לצמחיה מדוללת עשוי להיות "צורם" לעין, אולם יש לזכור כי במקרה שריפה, מראה בתים שרופים ועל אחת כמה וכמה , נזק ואבדן רכוש, אינו בר השוואה למראה צמחיה מדוללת.

בברכה,

שלום דרי – מפקח מקצועי

שי סופר - פרוייקטור

 

חסר רכיב