מושב בית זית
חסר רכיב

צוות חירום וכיבוי בית זית

12/03/2017

בבית זית פועל צוות חירום וכיבוי המונה כ 25 מתנדבות ומתנדבים בכל הגילאים מתושבי הישוב.

לצוות החירום מספר תפקידים: 
בימי החורף- הצוות אחראי על תפעול תקלות בזמן שלג. למקרה בו יהיה צורך בפינוי מפגעים, טיפול בנפגעים או פינוי אוכלוסיה למבנה מוגן. הצוות מאתר מבעוד מועד את מי שעשוי להזדקק לעזרה בעת סערה גדולה והוא אחראי לעמוד בקשר עם הנ"ל ולסייע בכל אשר צריך. הצוות מצוייד בג'יפים שיסייעו בתנועה ופינוי בעת סופת שלגים.
בימי קיץ- הצוות עבר הכשרה של כיבוי אש על ידי גורמים מוסמכים ותפקידו לאתר שריפות לבצע פעולות מניעה ראשוניות ולסייע לכוחות הכיבוי במקרה של שריפה גדולה.
בשגרה הוא מסייע באירועים בטחוניים ופליליים ומחזק את המערך הבטחוני של המושב. כמו כן, הוא מסייע בסדרנות באירועים של המושב בין אם מדובר באירועי תרבות שמחים או בלוויות והזכרות.



בצוות החירום יש גם צוות רפואי המונה כ- 6 רופאים ו 2 חובשים. תפקידו של הצוות הרפואי לתת מענה ראשוני במקרים מצילי חיים כאשר האמבולנס רחוק. וכן לתת סיוע רפואי במקרים של אסון המוני (רעידת אדמה\מלחמה וכד') בהם המושב יצטרך ע"פ הערכות להסתדר בעצמו במהלך 72 שעות לפחות. למקרי חירום אלה עומדת לטובת הצוות הרפואי המרפאה של המושב המצויידת בכל הציוד הנדרש.
רעידות אדמה- מספר חברי צוות עברו הכשרה בפיקוד העורף לטיפול במצב של רעידת אדמה, פינוי הריסות וניהול האירוע באמצעים הקיימים בתוך המושב.

תמיד נשמח מאד לקבל מתנדבים נוספים. אין מגבלות של גיל או צורך בידע מיוחד או כישורים. כל מי שיש לו רצון לעזור מוזמן!
לפרטים ניתן לפנות למזכירות במייל:

חסר רכיב