מושב בית זית
חסר רכיב

חוות קיימא-חקלאות צעירה בשיתוף הקהילה

12/03/2017

בשטחי החקלאות של בית זית, בסמוך למאגר המים, וכחמש דקות הליכה מעין כרם, שוכנת חוות קיימא. החווה הייחודית שהוקמה בתחילת שנת 2013 תחת עמותת קיימא היא מקור לגאווה לתושבי האזור. החווה שהוקמה על ידי אנשי חינוך ותושבי בית זית, נועדה לתקן במעט את העיוות הקיים במערכת החינוך הישראלית - היכן שנערים ונערים בגיל התיכון אינם מסתדרים בבתי הספר, יש ליצור אלטרנטיביות אחרות.
בחווה, צוות של מבוגרים , נערים ונערות מרחבי הארץ, מגדלים יחדיו ירקות בשיטות טבעיות לחלוטין בטרסות העתיקות של מושב בית זית. את הירקות צוות החווה מוכר לתושבי האזור בשיטת מנויי לארגז ירקות מקומי וטרי. חמישים אחוז מהכנסות החווה מגיעות מהלקוחות- שותפים המנויים לארגז הירקות, ושאר ההכנסות מגיעות מפילנטרופיה ומעט ממוסדות המדינה. כל עובדי החווה נהנים משכר הוגן, לימוד בלי פורמלי וסביבת עבודה נעימה ומאפשרת צמיחה. בחווה לומדים יחדיו כיצד לגדל ירקות, כיצד לעבד את אדמת ההר הקשוחה, וכיצד לקיים ולנהל פעילות הנוגעת בשלל תחומים. חשוב יותר מכל, החווה מהווה בית לכל באי ביתה, צעירים ומבוגרים, מתנדבים ועובדים, קבוצות ושותפים.
חוות קיימא הפכה במשך השנים לשם דבר בעולם החינוך הבלתי פורמלי ובשילוב שבין חקלאות לחינוך. הפילוסופיה המנחה את צוות החווה עוסקת ביצירת סביבה מתאימה לגדילה של אנשים (ושל צמחים...) וביצירת קשרים אותנטיים בין כל באי החווה. בשנתיים האחרונות קמו חוות קיימא נוספות, בחוקוק שבגליל ובבארותים שבעמק חפר.

מוזמנים לבקר וליצור קשר עם החווה:
אתר האינטרנט של החווה: kaima.org.il

הרשמה לקבלת סל ירקות של קיימא
מספר הטלפון: 0584447793
מייל ליצירת קשר: kaima.office@gmail.com
חסר רכיב